Disainer, fotograaf ja elukunstnik Martin Lazarev on Rio de Janeiros elanud pea 8 aastat. Sõbrad teavad rääkida, et Lazeriga väljas käies ikka juhtub – on siis ees ootamas pidu 60. korruse penthouse´is või favela kõige tagumisemas mullast ja betoonist kokkuliimitud urkabaaris.
Igal pool Ladina-Ameerikas räägitakse, et "vot meil siin tomib Rio järel maailma suuruselt teine karneval" – viimaks ometi on võimalus küsida, milline see "numero uno" siis välja näeb. Ilmneb, et põhilisele, tribüünidega "karnevaliparaadile", mis maailma pressi jõuab, ei olegi väga mõtet minna. Päris elu leiab aset agulites, kus kvartalite ja päevade kaupa peetakse sellist pidu, et segunevad nii öö kui päev, mehed kui naised, kehad, joovastus ja melu…
Kuid muidugi ei ole terve saade ainult karneval. Rio aastates on Martini kaamera tabanud kihte ja allhoovusi, karaktereid printsidest kerjusteni, pättidest professoriteni.
"Reispass" on reisisaade, kus rännatakse mööda kaugeid ja kaugemaid paiku, nauditakse reisimist kogu keha, vaimu ja kõigi kuue meelega, nuusutatakse Päris Elu Hõngu ning räägitakse teadlikumast reisimisest. Lisaks saatekülalistele ning mõtterännakutele mööda eksootilisi maid on fookuses ka erinevad reisimise viisid ning reisimisega seotud praktilised küsimused. Seega on Reispass mõeldud mitte vaid tugitooli-, vaid eelkõige aktiivsele reisijale. Keskmes on inimene ja tänapäev, elu siin ja praegu.
Saatejuht Ivo Tšetõrkin on ninast sabani seotud rändamisega. Tema teiseks koduks on Peruu ja Amazonase vihmamets, millest on valminud artiklid, raamat "Minu Amazonas. Jõkke pissimine keelatud!" ning ka ETV reisisari "Õhinapõhised Peruus". Ivo korraldab reise ning viibib suure osa aastast Eestist eemal, seega valmivad paljud saated raadiodokumentalistika ja gonzo-ajakirjanduse vaimus – salvestuskohaks sobib ühtemoodi hästi Havanna tänav, Mehhiko ookeanikallas, Tai "punnvõrr" ning Amazonase sirisev vihmamets. Piilume nurgatagustesse ning avame salauksi, mida pole kirjas üheski reisiraamatus – igal pühapäeval kell 15:05 ning podcastis ja järelkuulamises nii öösel kui päeval.