Reuters uuris autotootjate kahe viimase aasta elektrisõidukitega seotud hangete ja investeeringute eelarveid. Arvesse läksid avalikult kättesaadavad andmed suurimatelt autotootjatelt Ühendriikidest, Hiinast, Jaapanist, Lõuna-Koreast, Indiast, Saksamaalt ja Prantsusmaalt. Tegelikud elektrimootoriga sõidukite ajastu loomise kulud arendustööle, tootmise ettevalmistamisele ja muule taolisele on järgnevalt tutvustatavatest arvudest seega oluliselt suuremad.
Samuti ei ole analüüsis arvesse võetud teisi autoäri mõjutavaid teiste tööstusharude ja muude elektri kasutamisega tegelevate ettevõtete tehtavaid investeeringud. Näiteks peab paralleelselt toimuma elektrivõrgu arendamine koos laadimispunktide loomise ja nende sujuva kasutamise nutikuse väljamõtlemisega. Keegi peab juba täna kavandama hooldustööde ärimudelit, sest töökindlamad elektrisõidukid sarnanevad rohkem ratastega tahvelarvutile, kui tulest jõudu ammutavale õlisele ja tahmasele kaadervärgile.
Samuti on aeg mõtelda vastuseid küsimusele, mis saab sisepõlemismootoritega seotud majandusest, mis annab miljonitele tööd ja täidab olulise osa riikide eelarvetest.
Tavakodanik peaks huvituma planeedi suurimate autotootjate investeeringutest, sest nende suurus ja ajastamine kirjeldavad argielu mõjutavate muutuste saabumise kiirust. Näiteks järgmise 1500–3000 päeva jooksul peaks muutuma elektriautode jaoks kasulikuks umbes 300 miljardit dollarit. Seejuures hangitakse selle Reutersi kokku loetud rahast poole eest peamiselt akusid. Ülejäänud avalikkusega jagatud investeeringute osa kulub tootmise arendamisele jmt.
Akuhangetele eraldatud raha massi kõrval väärib tähelepanu Hiinaga seotud investeeringute maht, sest sinna suundub 135 miljardit dollarit, mida on ligemale kaks korda rohkem võrreldes traditsioonilisele autotootjale Saksmaale eraldatava 71 miljardiga.
Sakslaste endi suurkontsern Volkswagen-Audi-Porsche investeerib aastani 2025 elektrisõidukite valdkonda 91 miljardit dollarit. Sellest 45 miljardit saadetakse Hiinasse ja 57 miljardi eest hangitakse akusid. Kontsern kavatseb järgneva kuue aastaga tuua tänavatele 50 puhtalt elektri ja veel 30 hübriidajamiga automudelit. Äriplaani strateegilises vaates nähakse ette muuta elektriajamil toimivaks kontserni kaheteistkümne brändi all toodetavad kõik 300 automudelit.
Kuna Volkswageni kontserni rahaeraldisest pool on kavandatud Hiina ettevõtetega koostöö arendamisele võib arvata, et silmas peetakse sealset suurt turgu. Sama oluline on hiinlaste elektrisõidukeid soosiv seadusandlik initsiatiiv. Pole siis üllatus, kui sarnast teed kulgevad ka teise suure sakslase mõtted, sest Daimleri 42 miljardi dollari investeeringust 22 on eraldatud Hiinas toimuvale tööle. Olgu märgitud, et Mercedese kaubamärgi omaniku investeeringutest 30 miljardit ehk umbes 70 protsenti on kavandatud akudega seotud kulutuste katteks.
Mainitud kahe Saksa kontserni suurinvesteeringute kõrval üllatab BMW "kõigest" 6,5 miljardiga, Sellest on analoogselt teistega umbes 70 protsenti eraldatud akudega seotud tarnetele. BMW kavandab 25 mudeli uuendamist. Neist pooled hoiavad energiat puhtalt akudes ja 13 mudelit on planeeritud hübriidse lahendusena, kui osa elektrit toodetakse vedelkütust põletades. BMW Hiinasse tehtavad investeeringu suurus jääb alla miljardi.
Sakslaste näited peegeldavad USA, India, Korea ja Jaapani suurte autotootjate kavu. Märgatav osa rahast on eraldatud akudele ja sama märgatav on investeeringute olulise osa suunamine Hiinasse. Pelgalt Saksa autotootjate investeeringute kogumaht ületab Hiina enda autotootjate investeeringute mahtu. Välisraha tõmmet tingivad suur ja just elektrisõidukite osas kiiresti arenev turg.
Suurte investeeringute siirdumisel Hiinasse peavad olema kogu automaailma kujundavad tagajärjed, millest osa on ettenägematud. Võimalik, et Hiinast saab juhtiv autoriik ja kõik elektrisõidukitega seotud imeline hakkab seostuma Hiinaga. Sarnaselt nüüd juba aegade taha jäänud ajale, mil tähistas automaailma tippu USA, kuid väga head autot seostati Saksamaa, ent see oli vanasti.